#Parisweloveyou
Breed gesteunde campagne
Op 15 december 2015 start een breed gesteunde campagne om de toeristische aantrekkingskracht van Parijs een impuls te geven. Samen met de stad Parijs en verschillende andere spelers binnen het toerisme is toeristische organisatie Atout France ambassadeur van de nieuwe, unieke campagne.
Met de hashtag #ParisWeLoveYou en het thema ’Parijs blijft altijd Parijs’ wordt aan de wereld getoond dat de stad zich er niet onder laat krijgen na de aanslagen van 13 november.
#ParisWeLoveYou levensgroot Fans van Parijs worden uitgenodigd naar de site parisweloveyou.fr te gaan en daar een foto te uploaden die hun liefde voor de stad toont. Deze foto’s worden niet alleen op de site getoond, maar over een aantal weken ook gebruikt ’in het echt’: op een symbolische plaats in Parijs wordt dan een levensgrote hashstag #ParisWeLoveYou onthuld.
Een oproep aan alle Parijzenaars en liefhebbers van de stad Parijs om de komende weken aan de actie mee te doen. Om de hele wereld te laten zien dat het leven in het prachtige en krachtige Parijs gewoon doorgaat.
Christian Mantei, de algemeen directeur van Atout France, laat in een reactie weten: ”Meedoen aan dit project is natuurlijk een vanzelfsprekendheid: wij stellen van ganser harte ons internationale netwerk ter beschikking om de boodschap ’Paris sera toujours Paris’ uit te dragen. Ik zie dit ook als een fantastische manier om de vele duizenden mensen over de hele wereld te bedanken die ons de afgelopen tijd hartverwarmende berichten hebben gestuurd om Parijs te steunen en hun solidariteit te betuigen.