Hoe is je Zweeds? Bolmen, Järvfjället, Skärhamn, Kallax en Toftan. Al jaren verbaast iedereen zich over die gekke IKEA productnamen. Bijna iedereen heeft moeite om ze goed uit te spreken. Wat de meesten zich niet realiseren is dat de wereldwijde meubelgigant zijn producten vaak vernoemt naar echte plaatsen in Zweden. Oefen nu je Zweeds door de namen van deze fantastische locaties zo goed mogelijk uit te spreken. Upload je filmpje en maak kans om een reis naar Zweden te winnen.
Wat hield de campagne ook alweer in?
In de ‘Ontdek het Origineel’ campagne werd duidelijk dat er achter al die vreemde, moeilijk uitspreekbare IKEA productnamen, bijzondere plekken in Zweden zaten. Kortom allerlei plekken in Zweden die hartstikke mooi zijn om eens met eigen ogen te zien en daarom weer geassocieerd moeten worden met toeristische plekken en niet alleen met IKEA-producten. Zoals bijvoorbeeld het idyllische Bolmenmeer in Småland, dat zoveel meer is dan alleen maar een beroemde toiletborstel in de schappen van de IKEA. De campagne was in 2021 zo succesvol dat Visit Sweden daarvoor een Gouden en Zilveren Leeuw voor Creatieve Strategie won op het Cannes Lions International Festival in 2022. Daarom organiseren we nu deze winactie.
Hoe kun je deze droomreiswinnen?
Het enige wat je moet doen om je droomreis te winnen is een paar Zweedse woorden van deze mooie toeristische plekken in Zweden – en ook IKEA productnamen – zo correct mogelijk uit te spreken. Dus zo goed als je kunt!
Zo ga je aan de slag:
- Ga naar de campagnewebsite https://visitsweden.nl/win-reis-zweden/
- Bekijk de wedstrijdvideo en zie welke Zweedse woorden je hier moet uitspreken: https://youtu.be/vZlWMQbuONU
-Vraag iemand anders om jou te filmen of film jezelf terwijl je de wedstrijdfilm op YouTube afspeelt. https://youtu.be/vZlWMQbuONU
- Spreek de IKEA-productnamen en Zweedse woorden die in de afbeelding verschijnen zo goed mogelijk uit en geef spontaan en real time commentaar waarom de getoonde plekken je zo spannend lijken om te bezoeken.
- Upload daarna je video en maak daarmee kans op een trip naar Zweden te winnen. Stuur vervolgens je video, met begeleidende tekst, in via het formulier op de campagnepagina.
- Degene met het leukste filmpje met daarin de beste uitspraak en de beste motivatie wint!
Meer informatie over de wedstrijd:
De wedstrijd loopt van 22/8 - 30/9 2022.
Deelnemer moeten de Nederlandse nationaliteit hebben en in Nederland woonachtig zijn.
We selecteren daarna vier gelukkige winnaars. Die mogen samen met een andere persoon naar keuze 1 van de 4 ‘Ontdek het origineel’ reizen maken. We hebben Lofsdalen in het noorden, Småland in het zuiden, West-Zweden in het westen en Västmanland in het midden van Zweden. Deze reizen vinden plaats in het voorjaar, de zomer en het najaar van 2023.
https://youtu.be/vZlWMQbuONU